Poliklinika „Dr.Al-Tawil“
Centar za moderno liječenje hemoroida
Skleroterapija/UGFS tretman pjenom, laserska terapija (HeLP,LHP,FILaC), RFA, Hirurški tretman

Sarajevo
Poliklinika Al Tawil
Zmaja od Bosne 7 (Importanne centar Sarajevo / III sprat)
033 974 166, 033 208 987, 061 188 245
E-mail: tawil@bih.net.ba
Radno vrijeme: 8-17h pon-petak

Skleroterapija/UGFS

Hemoroidalna bolest je često oboljenje, koje smatra se da se javlja kod svake druge odrasle osobe. Mnogi su riziko-faktori, koji favorizuju pojavu bolesti, najvažniji su urodjena slabost vezivnog tkiva, nedovoljno zastupljena hrana s vlaknima, i loše navike u pražnjenju crijeva. S obzirom da veliki broj pacijenata odgadja rješavanje problema, bojeći se hirurškog tretmana, te u pravilu se doktoru javljaju u već odmakloj fazi bolesti,često s već prisutnim komplikacijama (kao što su analne fissure te fistule, polipi,…). Ali, važno je znati da moderna terapija omogućava puno jednostavniji i lakši, minimalno neugodan tretman hemoroida još u ranoj fazi skleroterapijom, bez ikakve anestezije i šta više takav tretman je u stanju zaustaviti bolest u ranoj fazi, bez potrebe da se poseže za hirurškim tretmanom. Skleroterapija je metoda izbora hemoroida 1. i 2.stepena, ponekad i 3.stepena.

Skleroterapijski tretman traje kratko, nekoliko minuta, bez ikakve anestezije, i pacijent odmah ide kući iza tretmana. 88%pacijenata nema simptoma nakon samo jednog tretmana, 97% pacijenata nakon 2 tretmana1. Što je naročito bitno, ova metoda liječenja ne nosi rizik pojave inkontinecije nakon tretmana, koja se ponekad javlja kod hirurškog načina liječenja, naročito iza izraženijih promjena. Prema uputama njemačkog koloproktološkog udruženja5, skleroterapija je metoda izbora za prvi stupanj hemoroidalne bolesti, i dobra alternativa operativnom zahvatu kod drugog stupnja bolesti.

1. Akerud L. Sclerotherapy of Haemorrhoids. A prospective Randomized Trial of Polidocanol and Phenol in Oil. Coloproctology 1995; 17: 73-86.

2. Herold A et al. Guideline of the German Association of Coloproctology on Haemorrhoidal disease, No. 081/007e (revised 07/2008)